Kalle Anka & Co Försöker att lära små barn att spela poker!



I ett nummer av Kalle Anka & Co, som man kunde köpa ingick ett pokerset med kort marker, det har skapat en debatt. Poker handlar ju för det mesta om pengar, så vissa personer tycker att det är olämpligt att barn ska få lära sig detta (att spela om pengar).

Kritiken kommer från poker förbundets orförande Murat Sahan som säger: "Min första tanke när jag fick höra talas om detta var hur tänkte de nu? Poker är starkt förknippat med pengar och att skicka med ett pokerset till barn, helt utan instruktioner dessutom, är förkastligt".

Jag tycker att detta är en väldigt onödig debatt! Eftersom barnen inte får med instruktioner, kan dom ju inte få veta att poker förknippas med pengar! Dessutom, om det kanske ingick en gubbe med en pistol, betyder det inte att dom skulle bli mördare! Men samtidigt finns öron att barn lär sig att spela om pengar, och de förföljer dom livet ut, då kan man kanske skylla på Kalle Anka & Co som har gjort dom Spelberoende.

Men låt mig höra vad ni tycker! Lämna gärna en kommentar! //Omar

Länken till denna artikel är: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/poker/article6979634.ab


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0